poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Curry z warzywami

Proste i pyszne danie, które nie wymaga wiele zachodu a smak jest tak bogaty, tak egzotyczny, że sięgasz po więcej i więcej... Przepis znalazłam u Pani Serwusowej i troszę zmodyfikowałam. Pyszotka!
Składniki:
2 łyżki oleju  (ja dałam rzepakowy)
1 czerwona chilli drobno posiekana razem z nasionami (jeśli nie lubisz ostrych potraw, usuń pestki, gdyż to one najbardziej palą)
3cm świeżego imbiru, obieramy i siekamy bardzo drobno
3 ząbki czosnku drobno posiekane
1/2 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki gorczycy
1 łyżeczka mielonej kolendry
1 łyżeczka garam masala
duża, czerwona cebula obrana, pokrojona na ósemki (tym razem miałam tylko białą, ale też wyszło dobre, choć następnym razem dam cebuli zdecydowanie więcej)
ok. 200ml pomidorów siekanych bez skóry
400ml mleczka kokosowego
1/2 kg warzyw. U mnie fasolka szparagowa, papryka, por i minikolby kukurydzy. Myślę, że super nada się też kalafior, marchew czy brukselka. Będę próbować różne zestawienia. Na pewno!

1 komentarz:

Kasia pisze...

pycha pycha pycha! :) uwielbiam te klimaty!