czwartek, 27 października 2011

Roladki z kurczaka z żurawiną

Żurawina tak mi zasmakowała, że przekopuję internet w poszukiwaniu fajnych przepisów z jej zastosowaniem. Dziś padło na roladki wykopane tu. Proste a zarazem wykwintne danie, wyszło naprawdę godne polecenia.


Składniki:

2 piersi z kurczaka
1 cebula
1 mały ząbek czosnku
garść suszonej żurawiny
1 łyżeczka konfitury z żurawiny
100ml białego, wytrawnego wina (w oryginale był bulion, ale wino sprawdza się cudnie)
sól, pieprz, cayenne, papryka słodka
masło i oliwa z oliwek do smażenia


Cebulę obrać i drobno pokroić. Połowę zeszklić na maśle, dodać suszoną żurawinę, sól i pieprz cayenne, dusić kilka minut. Filety rozbić (tego akurat nie cierpię, wolałabym kupić już gotowe "placki") doprawić solą i słodką papryką. Na każdym ułożyć równomiernie żurawinę z cebulą, zwinąć, jeśli jest potrzeba spiąć wykałaczką. Gotowe roladki obsmażamy na maśle z oliwą, aż będą zarumienione z każdej strony. Dodajemy resztę posiekanej cebuli. Gdy ta zmięknie polewamy całość winem i dusimy pod przykryciem 10 min. Pod koniec dodajemy do sosu konfiturę żurawinową, przyprawiamy solą i pieprzem do smaku.
Polecam i dopisuję do akcji Tydzień Żurawinowy.



11 komentarzy:

annaz pisze...

bardzo lubie drób - koniecznie muszę wypróbować Twojej propozycji :)

Jedynka pisze...

Polecam! Tak sobie myślę, że pierś z indyka nada sie równie dobrze.

Agnieszka Wójtowicz pisze...

Jadłam takie w restauracji. Pewnie Twoje (domowe) lepsze:)
Pozdrawiam

Kasia pisze...

kiedyś robiłam roladki indycze z żurawiną :) świetny pomysł!

Jedynka pisze...

Dla mnie żurawina to temat zupełnie nowy, ale bardzo wciągający.
pozdrawiam

Agnieszka Rucińska pisze...

pokazałaś to niesamowicie smacznie !!!!

hania pisze...

tydzień żurawinowy, tydzień dyniowy.. same tygodnie! a ja mam Dni Herbaty! polecam najserdeczniej, dla wszystkich herbaciar :) www.dniherbaty.pl tu sa wszystkie informacje :)

Smaczny Kąsek pisze...

Wszystkie przepisy z żurawinowego tygodnia pierwsza klasa! :) A te roladki podobają mi się najbardziej! Mniam... ;)

Jedynka pisze...

Cieszę się niezmiernie, że Ci się spodobały!
pozdrawiam i dziękuję z odwiedziny:)

kachna pisze...

roladki wyglądają wspaniale,
muszą być pyszne
pozdrawiam


http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

Kasia Koniakowska pisze...

Właśnie takiego przepisu szukałam dziś na obiad. Lecę na zakupy a później robić :)