środa, 12 czerwca 2013

Ciasto orzechowe z rabarbarem zrywanym boso


Rabarbar w moim ogródku wyrósł imponująco. Niby nic, a cieszy wyjątkowo. I nie może się zmarnować:) W związku z tym dziś ciacho, jutro kompot, pojutrze crumble?

Składniki:

1 kg rabarbaru
250g masła
170g cukru
3 jajka
3 żółtka
skórka otarta z cytryny
150g orzechów zmielonych (ja dałam migdały włoskie i laskowe)
300g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia

beza:

3 białka
75g cukru
1 łyżka soku z cytryny


Rabarbar zrywałam rano... Boso... Bosko...
Umyłam i pokroiłam na małe kawałki. Posypałam lekko cukrem i odstawiłam.

Miękkie masło zmiksowałam z cukrem na puszystą masę. Dodawałam po jedny jajku i żółtka nie przerywając miksowania. W drugiej misce  wymieszałam dokładnie orzechy, mąkę i proszek do pieczenia. Połączyłam składniki mokre i suche, dodałam skórkę cytrynową i wylałam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (jaki to genialny wynalazek, nigdy niecierpiałam smarowania blaszki masłem i obsypywania bułką czy manną) Na wierzch wyłożyłam rabarbar i piekłam 40 min w 180st. W międzyczasie wypiłam kawę na tarasie i ubiłam na "sztywno" pianę z białek, dodałam cukier i sok z cytryny. Wyłożyłam na ciasto i piekłam jeszcze 15 min.
Wyszło dość kwaśne, ale ja takie właśnie lubię. Wielbiciele słodszych deserów powinni zwiększyść ilość cukru w cieście i bezie. 

Jedyne co ja zmienię następnym razem, to wielkość blaszki. Tym razem piekłam w takiej 32x22cm i była zdecydowanie za mała, przez co ciasto wyszło dość suche, ale kleks kwaśnej śmietany z wanilią uratował doznania.
Kocham lato rabarbarowe:)







2 komentarze:

Anonimowy pisze...

33 jajka ? :)

Unknown pisze...

Szanowna Pani/Szanowny Panie
w imieniu marki Almette chciałbym serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w konkursie "Inspirujący Smak Natury". Do wygrania kulinarna podróż do Toskanii! Wystarczy chwila na stworzenie przepisu z użyciem ulubionego serka Almette, a to może Ty poczujesz smak słonecznej Italii!
Szczegóły oraz regulamin znajduje się tutaj: https://apps.facebook.com/inspirujacy-smak/?fb_source=bookmark_apps&ref=bookmarks&count=0&fb_bmpos=2_0


Pozdrawiam