niedziela, 19 stycznia 2014

Ciasto 3 BIT



Ulubione ciasto dzieciakow. Slodkie bardzo mimo, ze poobcinalam cukier na maksa. Latwo sie je robi, nie trzeba piec i jeden kawalek zaspokaja ochote na slodycze na dluzsza chwile:&


Potrzebujemy:

* herbatniki kwadratowe na 3 warstwy w duzej blaszce, u mnie 60szt (wybralam najmniej slodkie, nastepnym razem jedna warstwe zastapie slonymi krakersami)
* 1 duza puszka kajmaku (slodzonego mleka skondensowanego gotowanego 3h na wolnym ogniu w zamknietej puszce)
* 0,5 litra smietany kremowki ubitej na sztywno z 1 lyzka cukru waniliowego
*  kawalek czekolady gorzkiej lub mlecznej

Krem budyniowy (jak do Karpatki):

* 1 1/2 szkl mleka
* 1/3 szkl. cukru
* 1 budyn waniliowy
* 6 zoltek
* 1 kostka masla

Zagotowac szklanke mleka z cukrem. W pozostalym mleku wymieszac zoltka i budyn, wlac na gorace mleko. Gotowac 2-3 minuty caly czas mieszajac. Wystudzic, zmiksowac z maslem.
Na wielu internetowych blogach jest przepis na budyn z maki. Tem mi jednak nie smakowal. Moja Babcia w kuchni czesto uzywala cukru wanilinowego (glowy nie dam, ale wydaje mi sie, ze w ogole nie znala laski wanilii) czesto tez gotowala mi budyn z torebki i mimo, ze uwielbiam swieza wanilie, mam w zawsze cukier z laskami i ekstrakt... to wanilina rowniez bardzo przyjemnie mi sie kojarzy. Jesli ktos jednak nie przepada, niech pokusi sie o domowy budyn.

Wykonanie:

Blaszke wykladamy folia alu lub papierem (latwiej bedzie nam wyjac ciasto) i wykladamy pierwsza warstwa herbatnikow. Smarujemy kajmakiem (najlepiej pojdzie z cieplym).
Przykrywamy herbatnikami i wylewamy krem budyniowy. Kolejna warstwa herbatnikow i ubita na sztywno smietana- Calosc posypujemy tarta czekolada i wkladamy do lodowki na noc.

1 komentarz:

Loreta - Kulinarna Ja pisze...

Smakowicie wygląda, tez je ostatnio robiłam :)