czwartek, 9 lutego 2012

Zupa z soczewicy i suszonych pomidorów

Zupy z soczewicy są bardzo wciągające. Wypróbowałam już wiele przepisów i muszę przyznać, że każdy zasługuje na uwagę. Ten wrzuciła autorka bloga Zielenina do GP.
Taka wersja (leciutko przeze mnie zmieniona)  bardzo nam  posmakowała.. Na pewno będę nią często-częstować:D


Składniki:

180g czerwonej soczewicy
100g suszonych pomidorów (ja dałam z zalewy)
1-2 czerwone cebule (w zależności od wielkości)
2 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka kuminu
1 łyżeczka pieprzu cayenne (dałam 2 strączki)
2 listki laurowe
1/2 l bulionu
W oryginalnym przepisie była jeszcze skórka i sok z limonki. Nie miałam, więc pominęłam, podobnie jak Zielenina.
Od siebie dodałam 3 ziemniaki
oraz:
gęsta śmietana i płatki chilli


Pomidory zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na godzinę (moje, jako że były z zalewy odstawiłam tylko na 5 min)
Na oliwie szklimy drobno posiekaną cebulę, dodajemy czosnek i przyprawy a po chwili odcedzone pomidory i wypłukana soczewicę. Wlewamy bulion i gotujemy do miękkości soczewicy. Wyjmujemy liście laurowe i miksujemy zupę na krem. W tym momencie należałoby dodać sok i skórkę z limonki. Serwujemy z kleksem śmietany i płatkami chilli na wierzchu. Pycha:)

Brak komentarzy: