czwartek, 1 czerwca 2017

Brownies z domowym maslem orzechowym na Dzien Dziecka


Moje dzieci byly dzis jednoglosne, jak nigdy;) Brownies na Dzien Dziecka muuuusi byc.
Ten przepis mam z bloga Moje wypieki. Czekolada i maslo orzechowe, to musi byc pyszne!


Skladniki:

180g masla
150g gorzkiej czekolady (+ 50g dodatkowo posiekanej)
250g cukru-pudru (dalam 150g)
4 jaja
1 lyzka ekstraktu waniliowego
140g maki pszennej
szczypta proszku do pieczenia
35g kakao gorzkiego
100g masla orzechowego crunchy (z okruszkami orzeszkow)

Maslo i 150g czekolady rozpuszczamy w rondelku na malym ogniu. Studzimy i miksujemy z jajami, cukrem, ekstraktem, przesiana z proszkiem i kakao maka. Dodajemy posiekana czekolade i mieszamy szpatulka do polaczenia. Wykladamy na wylozona papierem do pieczenia blaszke. Na wierzch rzucamy kleksy z masla orzechowego i patyczkiem tworzymy esy-floresy. Moje maslo bylo bardzo dokladnie zmielone, wiec dodalam do niego okruszki orzeszkow, zeby chrupalo. Pieczemy ok 30 minut w temp. 160 stopni. Ciasto ma byc mokre i ciezkie, wrecz zakalcowate, ale patyczek wbity po upieczeniu nie powinien byc brudny. Moje wyszlo bardziej suche, niz tradycyjne brownies, byc moze to wina piekarnika, a moze faktu, ze zredukowalam cukier?

Domowe maslo orzechowe:

Nie ma nic prostszego! Moja rodzina uwielbia je, dlatego w lodowce zawsze mamy duzy sloik.

Przygotowanie:
 Prazone orzeszki ziemne mielimy w melakserze lub blender jakies 10- 12 minut. Najpierw otrzymamy okruszki, nastepnie dosc sucha papke, ktora po chwili zamieni sie w gladka, aksamitna mase. Przekladamy do sloiczka i przechowujemy w lodowce.

Brak komentarzy: